15 Mayıs 2012 Salı

Bir ben vardır bende benden içeri...


Merhaba...kayboldum yine di mi:((günler nasıl başlıyor,nasıl bitiyor anlamıyorum.bütün anne dostlarımın ve yakınlarımın geçmiş olsa da anneler gününü içtenlikle kutlarken;hem çalışan hem anne olan bütün annelerin önünde de saygıyla eğiliyorum.ben çocuksuzken yetişemiyorum kimi gün oluyor da...helal olsun sizlere.çok yaşayın e mi:)özel sektörün iş saatleride bunda büyük etken tabi ki ama bende ağır bir grip virüsünü bertaraf etmeye uğraşırken,düzenimi yitirdim.hükümsüz değildi halbuki ama bulamamaktayım:)
gerçi kabahat birazda bende.ben istiyorum ki herşey tam olsun.bi işim diğer güne kalmasın(kalmıyor mu?kesinlikle kalıyor:) )dahası hem okuyacak hem yazacak vaktim kalsın.işyerinde sorun olmasın,işler sorunsuz hallolsun.evde soframın düzeni,tencerelerimin içi tam olsun.ütüler yığılmasın,temizlik bunaltmasın.herkeslere gideyim,düğünde,cenazede,hastalıkta,sağlıkta dostlarımın yakınlarımın hep yanında olabileyim.ama olmuyor işte biri olsa öbürü kalıyor,kalan bütün işlerde de benim aklım kalıyor.burda da kalıyor hem de nasıl???özledim sizleri...çok sık yazamam zaten,zaman zaman yazarım biliyorsunuz ama fırsat buldukça okurum sizleri ve yorum bırakırım.ama bu ara sizleride pek okuyamadım ve özledim doğrusu:(üzerimden bu bahar sarhoşluğunu bir an önce atıp,benden ayrılmak istemeyen öksürük ile de vedalaşmam ve eski düzenime kavuşmam gerekiyor.çünkü yetemez,yetişemez oldum.ve bu hal beni mutsuz,keyifsiz yapıyor.Allaha şükür ciddi sağlık sorunları yaşamıyorum ama hayata karşı güçlü olduğunu uman ben.yine minicik bir grip virüsüne yenik düştüm.bu kadar hassas olmamayı ummakla birlikte hayat enerjimi söktü götürdü ardından bakakaldım.bana yeni bir ben lazım...size kısa bir not yazacaktım ki...aklıma Yunus Emre nin şaheser dizesi düştü
... "BENİ BENDE DEMEN BENDE DEĞİLİM
BİR BEN VARDIR BENDE BENDEN İÇERİ" ...
diyecektim ki devamında yorgunum,halsizim...beni affedin:)sonra dedim ki bir dizeye ne hacet...okuyalım birlikte tamamını:))


 BİR BEN VARDIR BENDE
Severim ben seni candan içeri
Yolum vardır bu erkândan içeri.

Beni bende demen bende değilim
Bir ben vardır bende benden içeri.

Nereye bakar isem dopdolusun
Seni nere koyam benden içeri.

O bir dilberdürür yoktur nisâni
Nisan olur mu nisandan içeri.

Beni sorma bana bende değilim
Sûretim hoş yürür don'dan içeri.

Beni benden alana ermez elim
Kadem kimbasa sultandan içeri.

Tecelliden nâsib erdi kimine
Kiminin maksudu bundan içeri.

Kime dîdar gününden sûle deyse
Onun sû'lesi var günden içeri.

Senin aşkın beni benden alıptır
Ne şirin dert bu dermandan içeri.

Şeriat, tarikat yoldur varana
Hakikat mârifet andan içeri..

Süleyman kuş dilin bilir dediler
Süleyman var Süleyman'dan içeri..

Unuttum din diyânet kaldı benden
Bu ne mezhepdürür dinden içeri..

Dinin terkedenin küfürdür işi
Bu ne küfürdür îmandan içeri..

Geçer iken Yunus sas oldu dosta
Ki kaldı kapıda andan içeri....


YUNUS EMRE


Allah rahmet eylesin bu güzellikleri bize bırakan nicelerine...nasıl bir ahenkle coşturdularsa dizelerini kelimelerin tamamını kavrayamadığımızda bile bizi bizden alabiliyor satırlar...

not:Beni bende demen bende değilim,Bir ben vardır bende benden içeri :)

sevgilerimle

PINARPARE

1 yorum:

  1. off offff açtırma kutuyu söyletme kötüyü diye bir söz vardırya postun tamda örtüşdü onunla. 08:00-18:00 arası çalış hele birde anneysen öyle zorki:((((((((

    YanıtlaSil

"bâki kalan bu kubbede bir hoş sadâ imiş..."